WWW.FOTOTRASA.PL        |        PATRONATY I SPONSORZY WYPRAWY        |        MAPA PRZEJAZDU GEONAVI        |         FILM        |        KONTAKT

Strona główna.

Plan podróży.

Cele podróży.

Przygotowania przed wyprawą.

Promocja przedwyjazdowa.

Dzień 01.

Dzień 02.

Dzień 03.

Dzień 04.

Dzień 05.

Dzień 06.

Dzień 07.

Dzień 08.

Dzień 09.

Dzień 10.

Dzień 11.

Dzień 12.

Dzień 13.

Dzień 14.

Dzień 15.

Dzień 16.

Dzień 17.

Latarnie morskie.

Promocja powyjazdowa.

Wystawy zdjęć.

Dzień 14.

Krynica Morska - Frombork - Kwidzyn.

02 września 2012r.

Długość odcinka: 120km.

Willa przy ul. Gdańskiej 121.

Początek dnia: szykuję się do wyjazdu - robię wpierw śniadanie, bułki na drogę i wpisuję dla właścicielki domku w specjalnej "księdze gości pobytu" swój komentarz. Zajęło mi to trochę, bo oczywiście musiałem się rozpisać na A4, dołączam wizytówkę  :) Wyjeżdżam z ul. Gdańskiej 121 i kieruję się do przystani, z której odpływa mój statek do Fromborku o godz.9:00. Pogoda jest piękna i nawet mi się taka nie wymarzyła :) Słoneczko, cieplutko, niebiesko niebo i do tego morskie powietrze. Zapłaciłem 67zł (42zł za siebie i rower15zł). Tym razem to ja się więcej cenię niż rower. We Fromborku znajduje się gotycki zamek, który widać już z daleka. Przykuwa uwagę, więc czemu by nie zajrzeć na dziedziniec..

Widok ze statku na Krynicę Morską.

Zacumowałem rower.

Widok ze statku w stronę Fromborku.

Zamek we Fromborku.

Kościół we Fromborku.

Pomnik Mikołaja Kopernika.

Od Fromborku do Elbląga jechałem często po wzniesieniach przez lasy. Raz 35km/h w dół a pod górę jakieś 15km/h. Próbowałem odbić raz drogą leśną na Chojnowo by dalej jechać przez Tolkomicko, ale szybko zawróciłem - droga gruntowa zamieniła się w piaszczystą - dziś nie szukałem wrażeń. Chciałem spokojnie dojechać do Kwidzyna, gdzie miałem wcześniej zaproszenie na pobyt od dziewczyny z portalu Couch Surfing. Chociaż nie będę musiał nocować po lasach :) Wjeżdżam do Elbląga i.. nawet mnie zaskoczył tym, że śmigają w nim tramwaje. Powiedziałbym dosyć schludne miasteczko, wszystko ułożone jak należy. Zatrzymuję się przy bardziej reprezentacyjnej ulicy - Wigilijnej na obiad.

Elbląg. Ul. Wigilijna.

Malbork.

Malbork. W oddali dworzec PKP.

W Malborku.

Malbork. Starostwo Powiatowe.

Malbork.

Przejazdem przez Malbork, dumnie brzmi samochodem a co dopiero rowerem. W Malborku w swoim życiu byłem jakieś trzy razy, z czego raz byłem tylko pozwiedzać zamek. No akurat nie tym razem, ale na przyszły na pewno wejdę.

W trasie.

Szum.

Tak jak lubię.

No to wjeżdżam do Kwidzyna i to nawet za dnia co ostatnio coraz rzadziej mi się zdarza. Daję znać telefonicznie dziewczynie, że jestem i szukam ulicy. Nawigacja doprowadza mnie bezbłędnie, dalej skręcam kawałeczek w lewo do bloków jakbym od zawsze tu mieszkał - intuicja mnie nie zawiodła. Ale tu pięknie myślę sobie - nowe osiedla bloków a tu domki szeregowe, super! Wychodzi z domu dziewczyna i się witamy. Krzysiek jestem, Gosia, miło mi. Wchodzę z rowerem do garażu, zresztą co Wam będę dalej opowiadał - robię co zwykle to co codziennie - zdejmuję bagaże itd. :) Poznaję też siostrę Gosi - Basię. Gosia zaprowadza mnie na 1 piętro gdzie będę miał pokój i pokazuje gdzie jest łazienka. Doprowadzam się przez pół godzinki do wyglądu człowieka i schodzę na dół. Nareszcie na spokojnie można usiąść i porozmawiać. To co wieczorem jakiś mały wypadzik na miasto? Jasne :) I to mi się podoba. Nie śpimy, zwiedzamy. Gosia oprowadza mnie po mieście opowiadając mi o jego historii ja w tym czasie robię też zdjęcia ze statywu. Wracamy do mieszkania i poznaję trzecią dziewczynę, koleżankę Gosi i Basi, która tak samo jak ja przyjechała dziś do Kwidzyna z Krynicy Morskiej - różnica mała, że ja na rowerze a ona autobusem. Robimy sobie tzw. babski wieczór hehe..

Kwidzyn.

Kwidzyn. Zamek krzyżacki.

Nocka w krainie książek - bajecznie :)

Przejdź do dnia następnego: trasa: Kwidzyn - Toruń.