WWW.FOTOTRASA.PL          |          UCZESTNICY WYJAZDU          |          O WYPRAWIE          |          FILM          |          KONTAKT

Strona główna.

Przygotowania przed wyprawą.

Dzień 01.

Dzień 02.

Dzień 03.

Dzień 04.

Dzień 05.

Dzień 06.

Dzień 07.

Dzień 08.

Dzień 09.

Dzień 10.

Dzień 11.

Dzień 12.

Dzień 13.

Dzień 14.

Dzień 15.

Dzień 16.

W mediach.

Jakie są Czechy?

Szlak Czarownic.

Statystyki.

Kosztorys.

Wystawy zdjęć.

DZIEŃ 14

28 LIPCA 2013

Tablica

Głuchołazy

Jarnołtówek

No to czas na kolejny opis z cyklu "bezcenne przeżycia". Dziś mamy dosłownie hutniczy skwar. Kierujemy się wg mapy. Szlak w Polsce jest praktycznie wcale nieoznaczony - jedynie w miejscach, gdzie jest naprawdę jakiś ważniejszy punkt do zobaczenia i dlatego po raz kolejny gubimy drogę. Z drogi asfaltowej zrobiła się nam nagle siwa szutrówka. Patrzymy z Heniem na drzewa wkoło nas - są jakieś siwo-białe. Wjeżdżamy na teren jakiegoś zakładu, czy coś. Znak który minęliśmy informował tylko, że znajdujemy się na terenie jakieś fabryki. Jedziemy przed siebie z górki ok. 30km/h. Koła naszych rowerów zaczynają być białe od jakiegoś pyłu. Dochodzi do momentu gdzie pył jest na tyle duży, że spowalnia nasze koła a my w tych koleinach jesteśmy zmuszeni w nim stanąć. Co jest? Zeskakujemy z rowerów - najpierw jedną nogą a później drugą, że aż stóp w nim nie widzimy. Do tego pył jest tak nagrzany od słońca, że zaczyna aż parzyć. Robimy, albo staramy się zrobić nawrotkę, lecz ciężko od razu wyprowadzić rower z takiego miejsca. Jesteśmy zakurzeni. Udało się - powoli wyjeżdżamy z tego dziwnego miejsca - jakim jest cementownia. Wychodzi do nas śmiejący się ochroniarz i mówi - ale ja wołałem to nie słyszeliście - wiatr we włosach i jazda. Bardzo zabawne - teraz to musimy znaleźć strumień wody a nie jakiś tam szlak i się w nim umyć - a niech to szlag trafi.

Przypadkiem znaleźliśmy się na cementowni ;)

A niech to szlak - zero oznaczeń

Żar lał się z nieba i sam się sobie teraz dziwię, że chciało mi się jeszcze robić zdjęcia, gdy Heniu spokojnie odpoczywał w chłodnej restauracji. Musiałem zaliczyć przecież punkty kontrolne a bez fotografii nie wyjadę, żeby nie wiem co.

Nysa - Główny Rynek

Nysa - Muzeum

Kościół w Radzikowicach

Przydrożna kapliczka w Nowakach

Info

Kościół w Nowakach

Nowaki

Kościół w Karłowicach Wielkich

Rysiowice - mamy znaleźć w nich pałac. Faktycznie jest, ale wejście jest zagrodzone - pewnie kolejny pałac, który leży na terenie prywatnym. Tylko zastanawiamy się w takim razie, dlaczego jest on wyszczególniony na wykazie atrakcji szlaku skoro nawet nie można go zobaczyć? Tak to już Polska.

Rysiowice

Otmuchów

Otmuchów - Główny Rynek

Jezioro Otmuchowskie

Kościół w Lubiatowie

Ojj tego krzyża pokutnego się naszukałem przy kościele - wiedziałem, że jest, bo miałem go przedstawionego na fotografii w książeczce. Okazało się, że znajduje się za jakimiś chaszczami przez które musiałem się przecisnąć, aby go zobaczyć i wykonać zdjęcie. Do tego jakieś owady zaczęły mnie atakować. Odszukałem go - chyba w ramach pokuty :)

Lubiatów

I na tym by się skończył Szlak Czarownic. Paczków.

Zdjęcia Paczkowa w dniu następnym.

POPRZEDNI: dzień 13. NASTĘPNY: dzień 15.